skip to Main Content

Madu Merawat Luka

Madu menggalakkan pengaktifan plasminogen tidak aktif di dalam matriks luka. Adakah madu boleh menyembuhkan luka seperti terkena pisau atau terjatuh? Atau kecederaan semalam melakukan aktiviti luar, kulit terbakar, ekzema, gigitan serangga dll. Penggunaan madu dalam rawatan luka atau kecederaan adalah…

Lebih lanjut

Sembelit dan Cirit Birit

Sembelit, Cirit-birit, Kembung Perut, Sakit atau Ketidakselesaan Perut Mampu Diatasi dengan Madu Sidir Sembelit kronik adalah penyakit biasa dan pelbagai penyakit yang dicirikan dengan pembuangan air besar yang tidak dapat ditanggung (najis yang tidak sekata dan laluan najis yang sukar).…

Lebih lanjut

Penjagaan Pediatrik

Adakah ada kajian sains terhadap madu yang boleh membantu merawat penyakit kanak-kanak? Madu juga mengawal kerosakan kulit berdekatan stomas seperti ileostomi dan kolostomi dengan meningkatkan epitelisasi permukaan kulit yang terlibat. Madu mempunyai kesan bermanfaat terhadap sakit kulit (dermatitis) pediatrik yang…

Lebih lanjut

Luka di tangan

Ternyata Madu Sidr Dapat Mengeringkan Luka Baru Hai Assalamualaikum, mesti korang tak sabar nak tahu kan? Macam mana madu boleh sembuh luka Damia time Damia potong daging raya korban hari tu. Cerita dia macam ni, biasa la hari raya korban…

Lebih lanjut

Kesihatan Oral (Mulut)

Bagaimana sains membuktikan madu merawat setiap inci dalam mulut anda dan orang yang tersayang? Bukti Kajian Sains Madu berguna untuk rawatan pelbagai penyakit mulut termasuk penyakit periodontal, stomatitis dan halitosis.  Madu digunakan sebagai pencegahan kepada plak gigi, gingivitis, ulser mulut…

Lebih lanjut

Kesihatan Metabolik dan Kardiovaskular

Bagaimana Sains Membuktikan Madu Merawat Jantung? Ramai yang tak tahu bahawa penyakit jantung adalah pembunuh utama di seluruh dunia dan menjadi kerisauan apabila kes ini semakin bertambah dari tahun ke tahun. Setiap hari ada sahaja pesakit stroke yang akan masuk…

Lebih lanjut

Kanser Payudara

Apakah cara merawat kanser payudara secara semulajadi? Apakah punca kanser payudara? Ketidakseimbangan estrogen menandakan laluan isyarat kanser dan pertambahan kadar estrogen, ini mempunyai peranan penting di dalam perkembangan dan penyebaran kanser payudara. Rawatan untuk kanser payudara adalah dikaitkan dengan mensasarkan…

Lebih lanjut

Kanser Usus

Kanser Kolorektal (Kanser Usus Besar) Kebanyakan kanser kolorektal bermula sebagai polip (benjolan kecil) yang selalunya bermula di lapisan dalam usus atau rektum dan berkembang atau membiak ke tengah. Sesetengah polip adalah tidak berbahaya tetapi sesetengahnya akan berkembang ke dalam adenomas…

Lebih lanjut

Demam

Demam 40.8 °C Kebah Selepas 3 Hari Amalkan Madu Sidr Sebut ja pasai demam, tipulah semua orang tak biasa kene kan. Dengan cuaca negara kita yang kejap hujan, kejap panas nih. Confirm majoriti korang pernah rasa demam. Demam panas, demam…

Lebih lanjut

Keracunan Makanan

Keracunan Makanan Sembuh Hanya Dengan Tiga Sudu Madu Sidr Hai korang, nurul nak cerita berkenaan cirit birit. Korang pernah kena tak sakit cirit birit yang super dahsyat sangat. Baru-baru ni nurul kena cirit birit tau lepas makan kenduri kat satu…

Lebih lanjut


HUBBEE - Madu Sidr Asli Yaman

Copyright © All Rights Reserved.

error: Content is protected !!